Google Ads
Google Ads — spetsialiseeritud süsteem kontekstreklaami avaldamiseks Google otsingusüsteemi lehekülgedel ja kontekst-meediavõrgu (KMC) partnersaitidel. Võib iseseisvalt valida, kus oma reklaamkuulutusi näidata, vaadata, milline on nende efektiivsus ja millist eelarvet tasuks nendele eraldada.
Otsingusüsteem Google Ads´is
Reklaamkuulutusi võib Google otsingusüsteemis avaldada otsingutulemuste kohal, nende all või nende kõrval.
Esimese lehekülje ülemises osas, otsingutulemuste kohal, näidatakse kõrge reitinguga kuulutusi. Sõltub võtmesõnade kvaliteedinäitajast ja ühe kliki hinnast. Mida kõrgem on reiting – seda kõrgem on teie kuulutuse positsioon. Siin võib avaldada kuni neli kuulutust.
Lehekülje alumises osas avaldatakse kuni kolm reklaamkuulutust.
Reklaam kontekst-meediavõrgu partnersaitidel (KMC)
KМС — partnersaitide grupp, millel näidatakse Google Ads kuulutusi. KМС hulka kuuluvad YouTube, Blogger ja Gmail jne.
KМС abil võib kaasata uusi kliente, pöörduda auditooriumi poole mitmel ostutsükli etapil. Näiteks, kui inimene soovib õppida pildistama ja loeb erinevaid artikleid selle kohta, kuidas seda teha, võib teie fotoaparaatide reklaam sattuda tema vaatevälja ja temas huvi äratada. Võib olla peatub tema valik teie ettepanekul.
Kontekst-meediavõrgus võib valida konkreetseid saite, saitide lehekülgi, samuti auditooriumit, kellele tahate näidata reklaamkuulutusi.
Kasutada võite erinevaid kuulutuste formaate: teksti-, graafilisi formaate (fotod, joonistused ja muud kujutised), multimeedia formaate (animatsiooni sisaldavad kuulutused), videoformaate ja paljusid muid.
Kui hakkate näitama reklaami partnersaitidel, aitab see avardada hõivatud auditooriumit, tekitab potentsiaalsetes klientides tugevama mulje. See omakorda lubab suurendada müüke ja tõsta brändi tuntust.
Mis on remarketing Google Ads´is
Samuti võite reklaamida kaupu ja teenuseid nendele kasutajatele, kes on juba teie saiti külastanud ja teinud sellel teatud toiminguid. Seda tehnoloogiat nimetatakse remarketinguks. Näiteks, kui kasutaja külastas teie saiti, ostu aga ei sooritanud, võite näidata talle reklaamkuulutusi teistel veebisaitidel, mobiilirakendustes ja Google otsingus. Seega lubab remarketing taaskord pöörduda selle auditooriumi poole, kellega olete juba koostööd teinud ja meenutada sellele oma kaubast.
Google Ads eelised
1. Ads aitab näidata reklaamkuulutusi nendele kasutajatele, kes otsivad sarnaseid kaupu või teenuseid Google otsingusüsteemis või lehitsevad teie ärivaldkonnaga seotud saite. Samuti võib reklaami näidata Google ja selle partnerite saitidel.
2. Valite ise, kus nimelt näidata reklaami: kas mingitel kindlatel saitidel, konkreetses riigis, linnas või isegi eraldi rajoonide, tänavate kasutajatele.
3. Hoiate eelarvet kontrolli all. Maksate mitte kuulutuste näitamise, vaid klikkide eest, s.t. tasumine toimub siis, kui kasutaja vajutab teie kuulutusele. Google Ads pakub tariifide määramise variante. Kohustuslikku minimaalset kulude taset ei ole. Alati võib uurida ja teada saada, kuivõrd efektiivsed on teie kuulutused ja seda infot hiljem kasutada.
4. Võite analüüsida reklaamkampaania efektiivsust aruannete abil ja mõista, kust tulevad uued kliendid, kes nad on jne. Google Ads liideses leiate riistad, mis lubavad teie reklaamkuulutusi paremaks teha ja selle arvel tõsta klientide juurdevoolu.
Valige rentaablimaid kuulutusi ja eraldage äpardunud, analüüsimaks teie reklaami efektiivsust. Selleks kasutage analüütiksüsteemi, nagu näiteks Google Analytics.